А ко данните на ACEA се разширят върху ЕС + ЕАСТ + Обединеното кралство, всеки пети нов автомобил през август (159 810) е бил изцяло електрически. С 39 367 електромобила, Германия е най-големият пазар на е-коли в Европа през август (+45,7%). Обединеното кралство следва със споменатите 21 969 EV (+14,7%), пред Франция (16 992, +29,3%), Норвегия (13 482, +28,6%), Белгия и Нидерландия имат по малко над 9000 регистрации. Испания също записва забележителен резултат, там пазарът се е увеличил повече от два пъти от 2696 електрически коли през август 2024 г. до 7032 нови регистрации (+160,8%).
През първите осем месеца на годината асоциацията отчита 1 132 603 нови регистрации на електрически превозни средства в ЕС, което е увеличение с 24,8% в сравнение със същия период на 2024 г., като така пазарният дял достига 15,8%. Границата от един милион беше надмината през юли, докато след първата половина на годината цифрата беше 869 271 нови EV.
В допълнение към електрическите автомобили, различните хибридни класове също отбелязаха значителен ръст. Плъг-ин хибридите (PHEV) достигнаха 70 545 регистрации в ЕС, което е увеличение с 54,5%. Когато се включат държавите от ЕАСТ и Обединеното кралство, plug-in хибридите възлизат на 82 684 бройки (+56,3%).
Хибридите – тук ACEA комбинира HEV и меки хибриди – остават най-масовият тип задвижване в ЕС с 229 970 нови регистрации, което е увеличение с 14,1%. В цяла Европа цифрата е 264 317 нови хибрида (+11,7%).
Моделите само с ДВГ, от друга страна, губят позиции: в целия ЕС по пътищата са се появили 178 156 нови бензинови автомобила (-16,3%) и 59 327 нови дизелови автомобила (-17,5%).
За август ACEA отчита 8220 нови автомобила Tesla. Това продължава низходящата тенденция: в сравнение с 12 966 бройки през същия месец миналата година, доставките са намалели с 36,6%. Спадът през август обаче е по-слабо изразен от преди: продажбите на Tesla в ЕС от януари до август 2025 г. са намалели с 42,9% на годишна база. Вместо 150 037 електромобила, Tesla успя да продаде само 85 673 бройки през този период.